אירוע לכבוד "לצוד מכשפה" מאת נדבי נוקד בחנות "סיפור פשוט"

ב-7 במרץ 2020, על סף הגעתה לישראל של מגפה עולמית, יצא לאור הספר "לצוד מכשפה". כולנו למדנו מילים חדשות כמו זום וביטויים כמו שיטוח עקומות. הספר שלי, כך החלטתי, יעשה את דרכו לקוראים – מגפה או לא. דואר ישראל עשה את העבודה, בדרך כלל, גם אם לפעמים הוא היה מהיר כמו שילוח ימי מהודו. אמונה רבה נדרשה.

עד סוף מרץ לא היה בישראל אדם בין גיל 3 ל-99 (הטווח המומלץ לשימוש בצעצועים מתוצרת הונג-קונג באלף הקודם) שלא ידע לתפעל זום, לשתף מסך ולהימס לתוך מסך ירוק. אירועי תרבות וספרות מרהיבים גדשו את הפיד (היוש אביגיל ועמרי), הצגות וסרטי דוקו הפכו להיות נגישים ברשת, הופעות ללא קהל שודרו בטלוויזיה. ועם זאת, זה עדיין לא היה הזמן להשקה.

בחודשים מרץ-אפריל אנשים רבים ראו את מציאות חייהם מתפוררת, נסגרת, נשמטת, מתחל"תת. עבור חלקם זה עדיין המצב. לא היה פנאי רגשי לדבר על שירים בין שתי גדותיה של כריכה רכה.

ופתאום נהיה קיץ

ואז סתיו

ובעצה אחת עם "סיפור פשוט" החלטתי שהגיע הזמן – וביום רביעי ה-11 בנובמבר 2020 התקיים בזום אירוע לכבוד צאתו לאור של הספר, בהנחיית קרן כץ ובניהולה של נגה רש. זה תעוד האירוע שעלה ליוטיוב:

באירוע השתתפו דוברות ודוברים משלוש ארצות – אנשי מילה, מחקר, הוראה ויצירה, שאני מחובר אליהם ומושפע מהם: ערן הדס, טל ניצן, פרופ' אדריאנה ג'ייקובס, נדב הלפרין, נעם פרתום ויובל בן-עמי. הדוברות והדוברים בחרו שניים-שלושה שירים, והתייחסו אליהם (בקריאה, בתרגום, בשירה) באופן שהיה עבורי מרגש ומאיר עיניים. אל הדוברים הצטרפה מילי נווה, שביצעה נוסח עברי שכתבתי ותיארה את תהליך העבודה המשותפת.

עשיתי עם עצמי חסד כשביקשתי מכם להשתתף, עשיתם עמי חסד כשבאתם.

תודה לכם, משתתפות ומשתתפים יקרים

תודה, סיפור פשוט

תודה לכל מי שהגיע לזום, שאל או הגיב בצ'ט

שימחתם אותי מאוד מאוד.

דוברים באירוע השקת הספר:

ערן הדס – משורר רשת ומרצה

טל ניצן – משוררת וסופרת

פרופ' אדריאנה ג'ייקובס – מלמדת ספרות עברית באוניברסיטת אוקספורד ומתרגמת שירה עברית עכשווית

נדב הלפרין – משורר ומגיש התוכנית "אש זרה"

נעם פרתום – משוררת, פרפורמרית, עורכת ספרותית ומנחת סדנאות כתיבה

יובל בן-עמי – סופר ומוזיקאי

קטע מוזיקלי: מילי נווה, יזמת וזמרת

פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה